10 de maig de 2008

Imatges

Diuen, que sovint val més una imatge que mil paraules. I és ben cert. En el món en que vivim, un món dinàmic, estressant, fugaç, una imatge pot donar tota la informació necessària sobre qualsevol tema.

Ahir amb uns amics parlàvem sobre el procés de primàries d’Esquerra i sobre com les diverses candidatures aprofitaven la xarxa per transmetre les seves idees i programes. En la conversa també vam parlar sobre els díptics en paper, i el resultat és clamorós. Tot i que cap de nosaltres és expert en imatge, es poden fer diverses consideracions.

Hi ha candidatures que sembla que estan encorades al passat, ja no només en idees sinó també en imatge.
Mirar el fulletó de Reagrupament.Cat és com mirar la propaganda del partit a meitat dels anys 90. RCat incompleix quasi tots els grans ítems que la propaganda política ha de complir, lletra massa petita, tot atapeït, portada estil paleolític, colors que casen menys que la nietissima i l’Oleguer…. Suspès clar. Queda clar que la modernitat en imatge encara no ha arribat a certs llocs del país.

ERC Futur presenta un díptic, l’única candidatura que també el posa via internet, acceptable. Ara bé els colors triats són horripilants. Combinació de blanc i blau. Ja sabem que el Niubó ha posat més d’un cop amb la samarreta de l’Espanyol, però tampoc n’hi ha per tant. El logo de la candidatura també produeix calfreds, les "n" marcades en blau queden tant bé com la Melani en bikini.
Tot i així s’ha de reconèixer un intent de canvi. La introducció del blanc és positiva però la utilització del blau és una llicència massa carregada de simbolisme com per passar-la per alt, ja que el blau és el color que usen els partits conservadors. El resultat final és també de suspès.

Gent d’Esquerra és la candidatura que en aquest aspecte aposta clarament per seguir, amb alguns matisos, la imatge corporativa del partit sobretot en quan a colors. Ara bé, el web és molt potent i el fulletó també. Lletra clara, text espaiat, colors que combinen, imatges…
La veritat és que aquest fulletó encarna una modernitat que ni ERC Futur ni RCat oloren.

L’altra candidatura que queda, la que s’ha situat en segona posició en les primàries en nombre d’avals, Esquerra Independentista, és la que més innova i modernitza la imatge corporativa.
El tipus de lletra emparada és modern, dinàmic. Els colors són colors suaus i entren visualment.
EI demostra novament que és la candidatura necessària per als temps que estem vivint, EI demostra que és la candidatura que porta la modernitat al seu ADN, EI demostra novament que és el canvi necessari per Esquerra.

Esquerra ha de fer un gran canvi en idees i formes, però també en imatge corporativa, idees com l’Esquerra Digital van caure de manera sospitosa a finals de Juny del 2007. Esquerra en els últims quatre anys ha redissenyat la seva imatge de manera molt positiva, modernitzant-la i adaptant-la als nous temps. El que no es pot permetre el partit és retrocedir anys i panys en aquest aspecte tant clau en els nostres dies.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

La primera imatge que ha de donar és la d'un partit amb rigor i sentit comú. Per exemple, adherir-se a una declaració conjunta del Parlament on es donava el condol a la família d'un ex president del Govern estatal.
Crec que les bones maneres i l'educació estan per sobre de les idees polítiques.

Pere Sàbat ha dit...

Andreu,
Rigor i sentit comú són paraules molt importants i que per suposat que Esquerra a partir del Condrés Nacional haurà d'incorporar, però una cosa és sentit comú i rigor i l'altre són bones maneres.
No firmar la declaració de Calvo Sotelo crec que és un acte de coherència política. Esquerra com a partit independentista no hauria de firmar la declaració a favor de Calvo Sotelo quan aquest va ser l'impulsor de la LOAPA, per exemple.

Les bones maneres són necessàries i Esquerra si que va donar el condol a la familia, ara bé firmar una declaració, això el sentit comú no ho permet.